Sunday 12 August 2012

RENDANG AYAM CILI PADI

Hari ini aku teringin nak makan rendang ayam... ni kali pertama aku buat tau... selalunya kalau nak makan rendang  cakap jer kat emak... tup tup dah ade rendang kat depan mata... tapi kalini tidak lagi... semuanya kena buat sendari lor... haha (padan muka aku)....

apalagi... bila dah teringin tuh... cari jer la resepi kat tenet... sekarang nih kan semuanya ade dihujung jari anda... huhu... (dulu tak nak belajar dengan mak)....hehe.... search punya search... hati nih terpanggil nak mencuba resepi che mat gebu.... (sebab gambar rendang CMG tuh mengancam beb!)......alhamdulillah... menjadi rendangnya... en suami pun suke.. hehe (itu yang pentingkan)... hehehe... 


inilah dia rendang ayam cili padi...pssst! aku letak cili padi tuh lebih banyak daripada resepi CMG tau....(sebab aku dan suami suke makan pedas2 nih)... ooppsss.... gambar ayamnya tak berapa nak nampak la... hehe... kuah jer lebih kan?.... tu yang sedap tuh... nyam-nyam....

jiran sebelahnya pula, adalah en kangkung goreng.. (heheehe.. bleh gituh)..... cukuplah untuk makan berdua... oppsss... yang dalam perut nih kecik laei... tak pandai nak makan rendang... hehehe...

oklah... resepi untuk rendang ayam cili padi ada disini yer.... cubalah... pasti tidak mengecewakan...

~~ SEDAP TAU ~~

No comments: